مصرف زیادتر از اندازه آب به بدن آسیب می زنه؟

بزرگسالان هر روز تقریبا ۶ پیمانه نیم لیتری (۱۲ فنجون) آب از دست میدن. فرق بین نوشیدن آب و نوشیدنیا دیگه س. آب میوه، نوشابه، قهوه، و چیزای دیگه ای به جز اینا، ممکنه شامل موادناسالم باشن، . نوشیدنیای غیر الکلی شامل فسفره که می تونه به کاهش کلسیم استخون منجر شه. آب میوه ها شامل مقدار زیادی قند و تحریک پانکراس است.

مضرات زیاده روی در نوشیدن آب

آب از جمله مایعاتیه که بدن آدم به مقدارزیادی به اون نیاز داره ، به گونه ایست که حتی بیشتر از ۹۹ درصد بدن انسال و تموم عضلات رو آب تشکیل می ده.درباره اینکه کمبود آب در بدن می تونه عواقب بسیاری داشته باشه، از خشکی و چروکیدگی پوست گرفته تا یبوست! اما موضوعی که می خوایم در این شماره درباره اون صحبت کنیم، زیاده روی در نوشیدن آب و عواقب اون است…

خیلی از افراد فکر می کنن چون ظرفیت کلیه ها واسه پذیرش آب بالاست، میشه به هر میزانی، آب نوشید. البته درسته که ظرفیت بالای کلیه ها بعضی وقتا اجازه نوشیدن ۱۰ تا ۲۰ لیوان آب رو هم در طول روز به ما میده اما اگه بدن واقعا به آب زیادی نیاز نداشته باشه و نتونه با دفع از راه تعریق یا ادرار تعادل اندازه آب رو در خود به وجود آورد، حجم کلیه ها هم اشباع می شه و به طور حتم، ما هم به دردسر می افتیم. می پرسین چه دردسری؟ اینکه با بالا رفتن حجم آب بدن، دچار کاهش سطح سدیم و در نتیجه مسمومیت با آب میشیم پس قدیمیا حق داشتن که بگن: «اندازه نگه دار که اندازه نکوست…»

نکته بعدی در مورد افرادیه که واسه کاهش وزن دست به کارایی مانند آب درمانی میزنن. به کار گیری آب واسه لاغر شدن، نه فقط یه جور درمان نیس، بلکه کاری به طور کامل غیرعلمی و غیراصولیه. علاوه بر مسمومیت بر اثر نوشیدن بیشتر از اندازه آب، کسائی که رژیم غذایی شون رو واسه لاغرشدن محدود به نوشیدن آب می کنن به طور حتم با کمبود شکلای جور واجور مواد مغذی از ویتامینا و املاح گرفته تا پروتئینا مواجه می شن.

در اثر نوشیدن چند روزه یا حتی چند ماهه آب واسه لاغرشدن، عضلات و بافتای بدن هم کم کم تحلیل می رن. در این حالت، بدن نیاز خود رو از عضلات و بافتای ماهیچه ای تامین می کنه پس تحلیل عضلات قلب، کلیه ها و کبد و مشکل در کارکرد اونا، در اثر رژیمای غیرعقلانی مانند آب درمانی دور از انتظار نیس. / hidoctor.ir

.

منبع :