اگه می خواین وزن کم کنین، بهترین کار، داشتن وعده های غذایی جور واجور و متناسب، خواب کافی و ورزشه.

مصرف بیسکویت سبوس دار در کاهش وزن تاثیر داره؟

در مورد کاهش وزن، نوع غذا مطرح نیس بلکه مقدار انرژی ای که از مواد غذایی جور واجور دریافت می کنیم، مهمه. اگه بخوایم وزنمون کاهش پیدا کنه، اندازه انرژی دریافتی مون از موادغذایی جور واجور باید کمتر از اندازه انرژی مورد نیازمون باشه. در این شرایط بدن انرژی موردنیاز خود رو از چربی جمع شده در ارگانا برمی داره.

بعضی افراد بیسکویت سبوس دار می خورن و فکر می کنن با حذف یه وعده و جانشین کردن این خوراکی، انرژی کمتری به بدنشون می رسونن و لاغر می شن. هرچند بیسکویت سبوس دار فیبر داره و باید در طول روز مقداری فیبر بگیریم، اما چون این خوراکی شامل قند و روغنه، مصرف افراطی و غیر اصولی اون پیشنهاد نمی شه.

اگه می خواین وزن کم کنین، بهترین کار، داشتن وعده های غذایی جور واجور و متناسب، خواب کافی و ورزشه. حتی بهتره تعداد وعده های غذایی رو به ۶ وعده برسونیم تا ارگانا انرژی بیشتری صرف کنن. حذف یه وعده، فقط ولع غذا خوردن در وعده بعد رو زیاد می کنه.

در طول روز هر فرد مجاز به مصرف ۶ تا ۱۱ واحد نون و غلاته. ۳۰ گرم نون ۸۰ کیلوکالری انرژی داره و ۳ عدد بیسکویت سبوس دار یه واحد نون و غلات حساب می شه اما نباید واحد نون و غلات رو هر روز با بیسکویت سبوس دار جانشین کرد.

نونای سبوس دار بدون چربی در مقایسه با بیسکویتا گرما کمتری می بینن و واسه بدن بسیار مفیدترند چون گرمایی که در روند طبخ به بیسکویت داده می شه، بعضی وقتا باعث تیره رنگ شدن اون می شه و زمینه تشکیل ترکیبای مضر رو جفت و جور می کنه.

جمع آوری: گروه هفت گنج

.

منبع : ۷ganj.org