مصرف برنج سفید خطر دیابت رو بالا می بره؟

یافته های گذشته یه تحقیق آمریکایی نشون میده که مصرف زیاد برنج سفید می تونه خطر دچار شدن به دیابت نوع ۲ رو بالا ببره. به خاطر این که این ماده غذایی روی قند خون اثر میذاره.

 

الان میلیونا نفر در سرتاسر جهان از مریضی دیابت نوع ۲ رنج می برن و عده زیادی هم هستن که از ابتلای خود به این مریضی باخبر نیستن. به خاطر همین محققان تحقیقات زیادی در این مورد انجام میدن.

 

تازگیاً محققان آمریکایی نشون دادن که مصرف زیاد برنج سفید خطر مریضی دیابت نوع ۲ رو بالا می بره.

 

 

اونا به این نتیجه رسیدن آدمایی که برنج سفید بیشتری مصرف می کنن بیشتر در برابر دچار شدن به مریضی دیابت نوع ۲ قرار می گیرن.

 

اونا فکر می کنن که مصرف کم این ماده غذایی یعنی یه یا دو مرتبه در هفته خوبه اما مصرف زیاد و همیشگی برنج که در کشورای آسیایی رواج داره خطر دچار شدن به دیابت نوع ۲ رو بالا می بره.

 

برنج شاخص گلیسمی بالایی داره؛ و بعد از مصرف اون اندازه گلوکز خون زیاد می شه. فیبرها و منیزیم از دچار شدن به دیابت پیشگیری می کنن و متأسفانه برنج سفید شامل اندازه کمی از این دو ماده مغذی هستش.

 

مصرف کم این ماده غذایی یعنی یه یا دو مرتبه در هفته خوبه اما مصرف

زیاد و همیشگی برنج که در کشورای آسیایی رواج داره خطر دچار شدن به دیابت نوع ۲ رو

بالا می بره

 

البته محققان فکر می کنن مصرف زیاد این ماده غذایی که در کشورای آسیایی بیشتره می تونه خطر دچار شدن به دیابت رو بالا ببره و این یافته ها در کشورای دیگری که برنج فضای کمی از بشقاب هاشون رو فرا میگیره نمونه پیدا نمی کنه.

 

پیشنهاد می کنیم وقتی که بشقاب بشقاب برنج واسه ناهار و شام میل می کنین حواستون به شاخص گلیسمی اونم باشه. منظورمون این نیس که کلا برنج رو از برنامه غذایی تون خط بزنین چون برنج شامل ویتامین B هستش. پیشنهاد ما اینه که هر روز و به اندازه زیاد از این ماده غذایی میل نکنین.

 

به برنج تون زیره اضافه کنین، سبزی خوردن، سالاد و سبزیجات به درد بخور دیگه رو یادتون نره.

ترجمه: فاطمه مهدی پور


منبع : tebyan.net