مصرف آبغوره فشارخون رو پایین می آورد؟

«من به فشارخون بالا گرفتار هستم و واسه کنترل و کاهش اون با وعده های غذایی ام آبغوره می خورم. این عادت غذایی کمکی به کنترل فشارخون می کنه؟»

هرچند جا دادن آبغوره و سرکه در رژیم غذایی خوب است اما این یه باور اشتباهه که مصرف سرکه و آبغوره می تونه باعث کاهش و کنترل فشارخون شه. درواقع، این خوراکیا می تونن باعث کاهش قندخون شن و از اونجا که علائم کاهش قند و فشارخون مثل هم هستن، شمام فکر می کنین دچار پایین اومدن فشارخون شدین.

 

کلا، میشه در میان خوراکیای طبیعی به بعضی میوه ها مانند زرشک، عناب و گریپ فروت، بعضی روغنا مانند روغن زیتون و روغن ماهی و بعضی سبزیا مانند جعفری واسه کنترل و کاهش فشارخون اشاره کرد. املاحی مانند پتاسیم و منیزیم هم نقش زیادی در کنترل و کاهش فشارخون دارن. پتاسیم به مقدار فراوون در موز و جعفری پیدا میشه اما از اونجا که موز شامل هیستامینه و می تونه محرک دچار شدن به سردردهای میگرنی باشه، میشه جعفری پر از پتاسیم رو بدون نگرانی در برنامه غذایی آدمایی مانند شما که فشارخون بالایی دارن، گذاشت.

 

آجیلای خام و خرما هم جزو بهترین منابع دریافت منیزیم حساب می شن. هم اینکه، مکملای پتاسیم (به صورت قرص) و منیزیم (به صورت جوشان) هم در داروخونها وجود دارن که میشه با نظر و تجویز دکتر از اونا هم استفاده کرد.

دکتر رضا راست منش، متخصص تغذیه، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

جمع آوری و تنظیم:گروه سلامت آکا ایران

.

منبع :